RESTORATIVE YOGA

Version 2

Restorative Yoga

“I surrender, I trust, I accept, I’m grateful.”   Prof. Hermógenes

If you’re going through a overwhelmed period in your life (anxiety, worries and stress), recovering from some injury, in need to rest your body and mind through periods of intense exercises trainings/practices, or maybe you need a ‘chill-out moment’, this practice is amazing! An great opportunity to rest, re-callibrate and restore.

Some of the benefits of restorative yoga when practiced regularly:

  • helps to heal the effects of chronic disease
  • helps recover from illness or injuries
  • quiets the mind
  • brings balance – it’s an amazing counterpoint – to more active yoga practices or exercises (running, swimming, cycling, etc)
  • ‘restores’ and soothes the organs
  • enables yourself to really tune into the whole of your experience within your body, feelings and mind
  • revitalizes the body
  • helps stress management processes

It’s your moment of ‘surrender’ and to be present.

It gives yourself the opportunity to observe your body without judgements and stress.

 

 

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Yoga Restorativa

Este é o meu trabalho em Yoga Restorativa onde integro as outras terapias – coaching de saúde e bem-estar, Bach flowers, meditação e alimentação saudável – numa perspectiva holística para cada indivíduo. 

“Eu entrego, confio, aceito e agradeço.” Prof. Hermógenes

A maioria dos asanas são direcionados para relaxar o corpo e a mente. Ajuda também a mudar o modus operandi de estresse e sobrecarga de pensamentos e preocupações no sistema nervoso, conduzindo-o para um profundo relaxamento e equilíbrio. Desta forma o corpo se beneficia por completo.

Alguns benefícios da yoga restorativa quando praticada regularmente:

  • ajuda no processo de cura de doenças crônicas no corpo
  • ajuda na recuperação de doenças ou lesões
  • tranquiliza a mente
  • revitaliza o corpo

É o seu momento de ‘entrega’, de estar presente.

Dá a oportunidade de observar o seu corpo, mente e vida sem julgamento ou estresse.

É uma excelente prática para contra-balancear com outras atividades físicas – corrida, natação, ciclismo, etc – ou práticas mais ativas de Yoga – ashtanga, vinyasa , hot/warm, etc.

Para conhecer as outras terapias, por favor, clique nos links da página principal.

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