RESTORATIVE YOGA

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Restorative Yoga

This is my work in Restorative Yoga where I integrate each therapy – health and wellness coaching, Bach flowers remedies, health cooking and eating, mindfulness meditation –  into a holistic perspective to each individual.

“I surrender, I trust, I accept, I’m grateful.”   Prof. Hermógenes

Most poses are driven to relax the body and mind. It helps shift the nervous system of overwhelmed thoughts and stress towards a deep relaxation, grounding, balance, therefore the whole body and mind has an opportunity to re-callibrate.

Some of the benefits of restorative yoga when practiced regularly:

  • helps to heal the effects of chronic disease
  • helps recover from illness or injuries
  • quiets the mind
  • brings balance – it’s an amazing counterpoint – to more active yoga practices or exercises (running, swimming, cycling, etc)
  • ‘restores’ and soothes the organs
  • enables yourself to really tune into the whole of your experience within your body, feelings and mind
  • revitalizes the body
  • helps stress management processes

It’s your moment of ‘surrender’ and to be present.

It gives yourself the opportunity to observe your body, mind and life without judging and without stress.

About the other therapies: please check links on the top of Home page.

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Yoga Restorativa

Este é o meu trabalho em Yoga Restorativa onde integro as outras terapias – coaching de saúde e bem-estar, Bach flowers, meditação e alimentação saudável – numa perspectiva holística para cada indivíduo. 

“Eu entrego, confio, aceito e agradeço.” Prof. Hermógenes

A maioria dos asanas são direcionados para relaxar o corpo e a mente. Ajuda também a mudar o modus operandi de estresse e sobrecarga de pensamentos e preocupações no sistema nervoso, conduzindo-o para um profundo relaxamento e equilíbrio. Desta forma o corpo se beneficia por completo.

Alguns benefícios da yoga restorativa quando praticada regularmente:

  • ajuda no processo de cura de doenças crônicas no corpo
  • ajuda na recuperação de doenças ou lesões
  • tranquiliza a mente
  • revitaliza o corpo

É o seu momento de ‘entrega’, de estar presente.

Dá a oportunidade de observar o seu corpo, mente e vida sem julgamento ou estresse.

É uma excelente prática para contra-balancear com outras atividades físicas – corrida, natação, ciclismo, etc – ou práticas mais ativas de Yoga – ashtanga, vinyasa , hot/warm, etc.

Para conhecer as outras terapias, por favor, clique nos links da página principal.

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