Sobre a Couve. About Collard Greens.


 

É uma das minhas verduras favoritas.

Tenho certeza de que muitas das informações irão surpreendê-los.

Bon appétit!

 

COUVE

É um dos membros mais populares da família das Brassicas.

Benefícios para a saúde

• as folhas de couve apresentam baixa caloria (fornecem apenas 30 cal por 100 grs) e não contêm colesterol. No entanto, estas folhas contêm bastante quantidade de fibras solúvel e insolúvel da dieta que ajuda a controlar níveis de colesterol LDL e também, oferece proteção contra hemorróidas, prisão de ventre, e por serem ricos em fito-nutrientes, possuem propriedades anticancerígenas e ajudam no combate do câncer de colo do útero, mama, ovário e próstata em virtude de sua inibição do crescimento de células cancerosas e efeitos citotóxicos nestas mesmas células.

• as folhas também são uma excelente fonte de folatos. Folatos são importantes na síntese de DNA e, quando administrado durante a gravidez ajudar na prevenção de defeitos do tubo neural do bebê.

• folhas frescas de couve também são ricas em vitamina-C.

• a couve é também uma excelente fonte de vitamina-A. propriedades antioxidantes, auxiliando na saúde da pele e a vitamina-C também é essencial para a visão.

• este vegetal contêm níveis incrivelmente altos de vitamina K. A vitamina K tem um papel fundamental no aumento da massa óssea, sendo assim, super importante no tratamento da osteosporose. Ele também tem efeito benéfico em pacientes com doença de Alzheimer, limitando os danos neuronais no cérebro.

• a couve é fonte de minerais do complexo B como a niacina (vitamina B-3), ácido pantotênico (vitamina B-5), piridoxina (vitamina B-6) e riboflavina.

• as folhas e caules são boas fontes de minerais como ferro, fósforo, cálcio, cobre, manganês, selênio, potássio e zinco.

• é também uma excelente fonte de vitamina E e proteína.

 

Uso na culinária

Ambos os talos e folhas são comestíveis.

As folhas devem ser cortadas em pedaços menores ou em tiras finas para auxiliar de cozinha rápida.

Não refogue as folhas em excesso pois pode resultar na perda de uma grande quantidade de vitaminas como folatos e vitamina-C.

Podem servir de acompanhamento para saladas, carnes, peixe e frango.

• As folhas frescas podem ser também utilizado como suco.

É maravilhoso!

 

Receita de Suco de Couve

(minha receita para você)

No liquidificador bata:

1 litro de água

Suco de 1 ou dois limões

1 folha grande ou 2 pequenas de couve crua

Coe.

Adoce a vontade.

Se desejar, adicione gelo.

Sirva imediatamente.

 

Prevenção do uso de couve

Se você tem problemas de tiróide, pedras nos rins ou toma medicamentos anticoagulantes, por favor converse com o seu médico antes de fazer a utilização da couve na sua dieta.

(Estas informações são apenas para o conhecimento geral e não tem a intenção de diagnosticar ou tratar pacientes e doenças. Qualquer dúvida a respeito, favor consultar um especialista).

(fonte: http://www.nutrition-and-you.com/collard-greens.html)

 

 

Collard Greens

It’s one of my favorites greens.

I hope those info are helpful and for sure it will surprise you.

Enjoy!

 

 

It is one of the most popular members of the Brassica Family.

Health benefits of Collard greens

  • Wonderfully nutritious collard leaves are very low in calories (provide only 30 cal per 100 g) and contain no cholesterol. However, these greeny leaves contain very good amount of soluble and insoluble dietary fibre that helps control LDL cholesterol levels and also; offers protection against hemorrhoids, constipation as well as colon cancer diseases, collards are rich in invaluable sources of phyto-nutrients with potent anti-cancer properties that have proven benefits against prostate, breast, cervical, colon, ovarian cancers by virtue of their cancer cell growth inhibition and cytotoxic effects on cancer cells.
  • The leaves are also an excellent source of folates. Folates are important in DNA synthesis and when given during peri-conception period can prevent neural tube defects in the baby.
  • Fresh collard leaves are also rich in vitamin-C.  Vitamin-C is a powerful natural anti-oxidant that offers protection against free radical injury and flu-like viral infections.
  • Collard greens are also an excellent source of vitamin-A. Vitamin A also required maintaining healthy mucus membranes and skin and is also essential for vision.
  • This leafy vegetable contain amazingly high levels of vitamin-K. Vitamin K has potential role in the increase of bone mass by promoting osteotrophic activity in the bone. It also has beneficial effect in Alzheimer’s disease patients by limiting neuronal damage in their brain.
  • Collards are rich in many vital B-complex groups of minerals such as niacin (vitamin B-3), pantothenic acid (vitamin B-5), pyridoxine (vitamin B-6) and riboflavin.
  • The leaves and stems are good in minerals like iron, calcium, copper, manganese, selenium and zinc.

Culinary uses

Both stalks and leaves are edible. Tough stalks and thick leaves are trimmed using paring knife. The leaves should be chopped in to smaller sections to aid quick cooking.
Extensive cooking may result in loss of some amount of vitamins like folates and vitamin-C.

 

Here are some preparation tips:

  • Collard greens blend very nicely with either salads or with cooked meat, poultry or fish dishes.
  • The fresh leaves can be also used as fresh juice along with fruit juice.
Here is my recipe for you
In a blender
1 liter water
Juice of 1 or 2 limes
1 big or 2 small collar greens’ leaves
Blend it well.
Strain it.
Add sugar as you like.
Add ice cubes if you wish.
Serve immediately.

Safety profile

  • Like other members of the brassica family, collards may contain goitrogens which may cause swelling of thyroid gland and therefore, should be avoided in individuals with thyroid dysfunction. However, it may be used liberally in healthy person.
  • Should be used sparingly with people suffering from oxalate kidney stones.
  • 100 g of raw collard greens provide more than 500 mcg of vitamin K well above daily recommended value; it is therefore, should be used cautiously in people taking anticoagulants like warferin.

(Medical disclaimer: The information and reference guides in this website are intended solely for the general information for the reader. It is not to be used to diagnose health problems or for treatment purposes. It is not a substitute for medical care provided by a licensed and qualified health professional. Please consult your health care provider for any advice on medications.)

 

(source:http://www.nutrition-and-you.com/collard-greens.html)

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